Tento web používa súbory cookie. Ďalším prechádzaním tohto webu vyjadrujete súhlas s ich používaním. Viac sa dočítate zde

10 prikázaní pre zdravé kĺby

09. 11. 2020

V ľudskom tele môžeme nájsť až neuveriteľných 360 kĺbnych spojení, ktoré nám umožňujú vykonávať aj tie najmenšie pohyby. Rovnako tak nás dokážu pekne potrápiť. Prečítajte si, čo je možné robiť pre to, aby Vás bolesti neobmedzovali v každodennom živote.

Dostatok vápnika

S vekom prichádza postupne zhoršená kvalita kostí – jednoducho povedané sa vytráca vápnik, vďaka ktorému sú kosti pevné a odolné. Nezabúdajte teda na jeho prísun.


Pravidelný pohyb

Športová aktivita primeraná Vášmu veku a možnostiam je perfektnou cestou k udržaniu flexibility kĺbu a posilnenie okolitých svalov.


Zvýšte príjem kolagénu

Kolegén je látka, ktorá zabezpečuje pružnosť chrupaviek a vyživenie kĺbov. Možnosti našeho tela však nie sú v tomto ohľade neobmedzené, a postupne jeho prirodzená tvorba klesá. Ideálnym riešením je doplnenie kolagénu potravinovými doplnkami.


Noste správnu obuv

Dlhodobá chôdza v zle zvolenej obuvi má za následok neprirodzené postavenie končatín, a tým pádom bolesti. Vhodné je topánky striedať , vyvarovať sa vysokým podpätkom a prípadne používať ortopedické vložky, ktoré podporia klenbu nohy. 


Nezabúdajte na vitamíny

Predovšetkým sa vitamín C, ktorý pomáha pri tvorbe kolagénu, a vitamín D, ktorého nedostatok pre kosti vôbec nie je dobrý. Získavame ho napríklad z tučných morských rýb a rias, ale tiež z rastlinných olejov a v neposlednom rade z prirodzeného slnečného svitu.


Pomocník glukosamín

Podporuje regeneráciu kĺbových chrupaviek.


Zbavte sa kíl naviac

Je to jednoduché – čím viac vážite, tým väčšiu záťaž vaše kĺby musia nosiť. Trpia najmä kolená , bedrové kĺby a chrbát.


S fyzickou záťažou to nepreháňajte

Ak sa venujete nejakému športu vrcholovo, snažte sa to nepreháňať. Dlhodobá jednostranná aktivita má za následok preťaženie niektorých kĺbov a teda aj ich väčšie opotrebenie. Kompenzujte fyzickú aktivitu tiež s relaxáciou a odpočinkom.


Seďte správne

A to najmä ak trávite na stoličke či v kresle niekoľko hodín denne. Často sa hrbíme, máme zle podsadenú panvu, a sklonený krk. Správna pozícia rešpektujúca prirodzené zakryvenie chrbtice nie len, že predchádza bolestiam, ale od tých stávajúcich dokáže uľaviť. Pokiaľ je to možné každú hodinu vstaňte a prejdite sa, alebo urobte pár jednoduchých cvikov.


Nepodceňujte riziká

Rovnako, ako majú kĺbové ochorenia mnohé príčiny, existuje hneď niekoľko ciest, ako im predchádzať. Základom je zdravý životný štýl S pestrým jedálničkom, kde prípadný nedostatok niektorých živín môžeme kompenzovať formou doplnkov stravy.

Primeraná fyzická aktivita , psychická pohoda, a kvalitný matrac na spanie dokážu zlepšiť kvalitu vašeho života v mnohých oblastiach. Samozrejmosťou by mali u každého byť pravidelné preventívne prehliadky u lekára.
 


FlexiMed balení

FlexiMed

Nový prípravok pre zdravé kĺby

* platíte iba poštovné 1,95 €


Vaše komentáre

Vložte svoj komentár:

  • {{ myComment.createdAt }}

    {{ myComment.name }}:

    {{ myComment.text }}

  • {{ comment.createdAt }}

    {{ comment.name }}:

    {{comment.text}}

Vložte svoj komentár:

©2020 NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Odosiela sa