Tento web používa súbory cookie. Ďalším prechádzaním tohto webu vyjadrujete súhlas s ich používaním. Viac sa dočítate zde

Ako prebieha regenerácia svalov po cvičení?

04. 5. 2021

Začali ste sa viac venovať športu a chcete maximálne výsledky? Neprehliadajte regeneráciu svalov po cvičení. Práve pri nej sa buduje svalová hmota najviac. Poradíme vám, na čo sa zamerať:

Po prečítaní článku budete vedieť:

  • prečo je regenerácia svalov po cvičení taká dôležitá
  • akú úlohu hrá strečing
  • aké látky potrebuje organizmus dopĺňať

Chcete vstať z postele? Potom na regeneráciu nekašlite

Akákoľvek fyzická aktivita je zásahom do nášho organizmu. Čím je častejšia alebo intenzívnejšia, tým viac musíme urobiť preto, aby sa svaly dobre a správne regenerovali. Pri záťaži dochádza k rozpadu svalovej hmoty, ktorá sa následne znova tvorí, a tým naberá na objeme. Tento proces prináša bolestivé stavy, ktoré nezriedka dokážu obmedziť aj naše bežné fungovanie.

Správna regenerácia svalov po cvičení ale týmto nepríjemnostiam prechádza.

Svaly sa nebudujú pri cvičení, ale až po ňom

Práve vo chvíli regenerácie. Pretrénovanie je preto nežiadúce – proces regenerácie kvôli nemu neprebehne a budovanie svalov nemá želaný efekt. Regenerácia prebieha v niekoľkých rovinách: pretiahnutie, správna výživa a samozrejme odpočinok. Relaxácia zahŕňa spánok, ale pokojne aj masáž alebo perličkový kúpeľ. Predovšetkým ak s pravidelnou fyzickou aktivitou začínate, je dôležité neprepáliť začiatok a netrénovať každý deň.

Súčasťou regenerácie svalov po cvičení je aj strečing

Učili nás to už v škole pri telocviku. Nech bol akýkoľvek program, na začiatku a na konci hodiny nesmelo chýbať pretiahnutie svalov. To preto, že aj táto ľahká záťaž pomáha aktívne regenerovať svaly. Strečing po cvičení je krátkodobá regenerácia, ktorá zabraňuje riziku úrazov a poškodenia svalov. Nevykašlite sa naň! Okrem toho je nevyhnutné myslieť na doplnenie látok, ktoré telo vďaka fyzickej aktivite stratilo:

Dopĺňajte:

  • pitný režim počas celého dňa
  • bielkoviny pre lepšie budovanie svalov
  • bezprostredne po výkone sacharidy
  • vitamíny a minerály pre celý pohybový aparát

Aké živiny potrebuje pohybový aparát najviac?

Z vitamínov je to vitamín C, ktorý sa podieľa na tvorbe kolagénu. Ďalej vitamín D, ktorý je dôležitý na kosti. Pokiaľ ide o minerály, iste už sami viete, prečo dopĺňať horčík, vápnik, ale spomeňme tiež zinok a selén. Fenoménom poslednej doby je potom kolagén. Tu je nutné rozlišovať, o aký typ kolagénu v danom produkte ide. Kým niektorý sa hodí skôr pre krásne vlasy a pleť, na pohybový aparát si vyberajte kolagén II. typu.

Všetky spomínané látky však vyžadujú poctivý pitný režim. Voda je to, čo pri fyzickej aktivite najviac strácame, ale čo zároveň organizmus nevyhnutne potrebuje. Dehydratácia vedie nielen k mdlobám a nepríjemným pocitom, ale predovšetkým k zhoršenej distribúcii živín v tele.
 


FlexiMed balení

FlexiMed

Nový prípravok pre zdravé kĺby

* platíte iba poštovné 1,95 €


Vaše komentáre

Vložte svoj komentár:

  • {{ myComment.createdAt }}

    {{ myComment.name }}:

    {{ myComment.text }}

  • {{ comment.createdAt }}

    {{ comment.name }}:

    {{comment.text}}

Vložte svoj komentár:

©2021 NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Odosiela sa