Tento web používa súbory cookie. Ďalším prechádzaním tohto webu vyjadrujete súhlas s ich používaním. Viac sa dočítate zde

Pozor na ochabnutie svalov – venujte sa pohybu v každom veku!

08. 12. 2020

Ani v pokročilejšom veku by sme nemali zanevrieť na pohybovú aktivitu. Naopak – aby sme sa udržali v kondícii čo najdlhšie, a aby nám bežný pohyb nerobil problémy, je treba myslieť na pravidelné posilňovanie svalov. Nebojte sa, do fitness centra chodiť nemusíte.

Ako fungujú naše svaly?

Vedeli ste, že v dospelosti strácame za každú dekádu nášho života zhruba 3 kilá svalov? Je to tým, že jednotlivé svalové vlákna, z ktorých sa celé svaly skladajú, časom strácajú na sile a funkcii. A tento stav poznáme tiež pod pojmom Úbytok svalovej hmoty. Strata svalov, najčastejšie v končatinách, sa postupne premení na problémy s pohybom. Tak nejak už neunesieme toľko, čo kedysi, pri chôdzi sa objavuje nepohodlie, a s rýchlosťou to tiež nie je to, čo to bývalo. A pritom sa tomu dá zabdrániť.

Čím sme starší, tým potrebujú naše svaly viac pozornosti. Zatiaľ čo dva týždne nič nerobenia u mladého človeka budú mať na svalovú sústavu minimálny dopad, tá istá doba leňošenia u seniora bude mať za výsledok ubúdanie svalových buniek.

Pre každý vek existuje ideálny pohyb

Je jasné, že nejde športovať tak, ako v dvadsiatke. V zralom veku sa za šport považujú aj dlhé prechádzky, primeraná jazda na bicykli, plávanie, ale kľudne aj pohodové cvičenie, ako napríklad jóga. Viac ako intenzita pohybu je dôležitá pravidelnosť. Pre udržanie svalovej kondície by sme sa mali hýbať najmenej trikrát týždenne, aspoň hodinu. Keď sa musíte do pohybu nútiť, skúste sa odmeňovať.Dlhá prechádzka môže byť zakončená dobrou kávou v kaviarni, a na plávanie môžete chodiť napríklad s kamarátkou. Von nás tiež spoľahlivo a niekoľkokrát za deň dovedie psí kamarát, ktorému pohyb na čerstvom vzduchu prospeje rovnako, ako Vám. Pohybom tiež zabraňujeme ukladaniu tuku v tele!

Výživa pre svaly

V prvom rade myslite na dostatok bielkovín. Vďaka nim svaly môžu rásť, a zároveň sú menej unavené. Nie je treba užívať proteinové preparáty, pokiaľ sa športu nevenujete naozaj aktívne. Je ale dôležité pamätať na ich príjem v bežnej strave – málokto totiž zje toľko bielkovín, koľko by mal. Ďalšie živiny pre svaly sú minerály – vápnik, horčík, fosfor a zinok. Z vitamínov odporúčame vitamín C a vitamín D. Všetky zmieňované živiny sú dôležité pre každého z nás. Čím starší sme, tým viac ich však naše svaly potrebujú, a preto by sa aj ich príjem mal zvýšiť.
 


FlexiMed balení

FlexiMed

Nový prípravok pre zdravé kĺby

* platíte iba poštovné 1,95 €


Vaše komentáre

Vložte svoj komentár:

  • {{ myComment.createdAt }}

    {{ myComment.name }}:

    {{ myComment.text }}

  • {{ comment.createdAt }}

    {{ comment.name }}:

    {{comment.text}}

Vložte svoj komentár:

©2021 NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Odosiela sa