Ako dlho užívať magnézium a prečo je dôležité kombinovať ho s vitamínom B6?

Horčík je minerál, ktorý je nevyhnutný pre zdravie. Aby ste z neho vyťažili maximum, prečítajte si pár našich odporúčaní. Dozviete sa, ako dlho užívať magnézium (horčík) a s čím je vhodné ho kombinovať.

Ako dlho užívať magnézium a prečo je dôležité kombinovať ho s vitamínom B6?

Ako dlho užívať magnézium (horčík)? Prestávať vôbec nemusíte 

Môžete tak robiť dlhodobo, ale vždy majte jasno v tom, akú dávku horčíka denne prijmete, a neprekračujte ju. Horčík bude vaše telo potrebovať po celý život.

Magnézium, teda horčík je štvrtý najčastejšie zastúpený minerál v našom tele. Zúčastňuje sa mnohých metabolických procesov a ak je ho málo, organizmus ho čerpá z kostí (čo je však nežiadúce). Pretože nemusí byť jednoduché prijať dostatok horčíka v bežnej strave, nie je od veci ho dopĺňať formou tabliet.

Radšej menšiu dávku, ale častejšie 

Horčík v bežne dostupných výživových doplnkoch sa vstrebáva približne 5 – 8 hodín, predovšetkým v tenkom čreve. Po uplynutí tejto doby jeho vstrebávanie prudko klesá. Z toho vyplýva, že väčší zmysel dáva užívať menšie množstvo horčíka napríklad 2 – 3x denne, ako si dopriať celú dávku naraz. Nie všetok horčík, ktorý prijmeme, je totiž v organizme využitý. 

Vstrebávanie horčíka podporí vitamín B6 a vitamín D 

Všetky spomínané látky spolupracujú a navzájom sa ovplyvňujú. Ak ste sa rozhodli pravidelne dopĺňať horčík, určite pridajte vitamín B6 a vitamín D. Bez nich nevyťaží váš organizmus z horčíka maximum. Proces vstrebávania sa odohráva v tenkom čreve, preto sa snažte jesť veľa potravín, ktoré prispievajú k dobrej črevnej mikroflóre. To sú kyslomliečne výrobky, kyslá kapusta, fermentovaná zelenina či kvasené potraviny. 

Vitamín B6 sa v bežnej strave vyskytuje málo, a pritom je dôležitý pre imunitu, podieľa sa na krvotvorbe a pomáha znižovať únavu a vyčerpanie. 

Na čo je dobrý horčík? Stručný prehľad: 

  • Horčík prispieva k zníženiu únavy a vyčerpania 
  • Je dôležitý pre činnosť svalov a stav kostí a zubov 
  • Podieľa sa na činnosti nervovej sústavy a metabolizmu 
  • Zdroje horčíka v potravinách sú bohaté, ale majte na pamäti aj množstvo danej potraviny, ktoré musíte pre adekvátnu dávku horčíka prijať. 
  • Nájdete ho v kakau, mandliach, tmavej listovej zelenine či celozrnných obilninách

Zvýšený príjem horčíka sa môže týkať hlavne športovcov, tehotných žien, ale aj osôb v dlhodobom psychickom vypätí. V každom prípade je vynikajúci a nevyhnutný pre pohybový aparát, čo ocení ktokoľvek.

Ako dlho užívať horčík? Pokiaľ ide o rozumné množstvo, je vhodný na dlhodobé užívanie. 

FlexiMed balení

FlexiMed

Nový prípravok pre zdravé kĺby

* platíte iba poštovné a balné 1.95€


Vaše komentáre

Vložte svoj komentár:

  • {{ myComment.createdAt }}

    {{ myComment.name }}:

    {{ myComment.text }}

  • {{ comment.createdAt }}

    {{ comment.name }}:

    {{comment.text}}

Vložte svoj komentár:

©2022 NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Odosiela sa