Tento web používa súbory cookie. Ďalším prechádzaním tohto webu vyjadrujete súhlas s ich používaním. Viac sa dočítate zde

Viete, čo ovplyvňuje vstrebávanie magnézia? Sú to aj naše črevá

Čo sa deje s magnéziom (horčíkom) v našom tele? Má zmysel užívať veľké dávky a môže niečo vstrebávanie horčíku zhoršiť? Spísali sme všetko, čo by ste mali vedieť.

Viete, čo ovplyvňuje vstrebávanie magnézia? Sú to aj naše črevá

Dozviete sa: 

  • aké má magnézium účinky a ako je to s jeho vstrebávaním
  • s akými vitamínmi si horčík rozumie
  • ktoré potraviny NEkonzumovať spoločne s magnéziom 
  • prečo hraje pri vstrebávaní magnézia úlohu mikrobiom

Magnézium nakopne telo aj myseľ

Väčšina z nás pozná magnézium ako prostriedok na svaly a je to aj pravda. Tým, že prispieva k nervovej činnosti a syntéze bielkovin, podieľa sa aj na správnej funkcii svalovej sústavy a vlastne celého pohybového aparátu. Horčík je skvelý aj proti únave a vyčerpaní a pretože ho v bežných potravinách nie je dostatok, oplatí sa dopĺňať ho formou potravinových doplnkov. Veľká zásobáreň magnézia je v kostiach a v zuboch.

Najdôležitejšia časť vstrebávania horčíku trvá len pár hodín

Už hodinu po tom, ako prehltneme doplnok stravy s horčíkom alebo zjeme potraviny bohaté na horčík, sa tento prvok začne uvoľňovať do nášho organizmu. Tento proces trvá 2-8 hodín a hoci aj potom máme z horčíku nejaký úžitok, ide o zanedbateľné množstvo. Zmysel teda má poctivé dopĺňanie magnézia v rozumnej miere každý deň – ak si doprajete raz za čas konskú dávku, vaše telo z nej aj tak využije len obmedzené množstvo.

Vstrebávanie horčíka závisí na vitamíne D

Oba prvky sa dopĺňajú a jeden bez druhého nemôžu existovať. Pri nedostatku magnézia naše telo nedokáže správne vytvárať vitamín D3, čo ovplyvňuje celý organizmus a podobne to funguje aj naopak.

Ďalšími priateľmi horčíku sú zinok a vitamín B6. Aj táto dvojica sa s horčíkom perfektne dopĺňa.

S čím, naopak, nie je dobré horčík kombinovať, je vápnik

V doplnkoch stravy tento problém nevzniká. Ak ale ide o potraviny bohaté na vápnik, zbystrite. Vápnik získaný zo stravy môže v tenkom čreve limitovať vstrebávanie horčíku, preto ak užívate doplnky stravy s horčíkom, nedávajte si ich hneď po konzumácii mliečnych výrobkov.

Kľúčom je i zdravá črevná mikrofĺóra

Vstrebávanie horčíku prebieha v tenkom čreve a to je domovom aj pre 3 kg priateľských baktérií, ktoré nám pomáhajú tráviť potravu a zlepšiť zažívanie. Spoločnosti týchto mikroorganizmov sa hovorí aj mikrobióm a mali by sme si ho hýčkať. Je potvrdené, že mikrobióm hrá obrovskú úlohu v našej imunite, a že súvisí aj s duševným zdravím.

Aby sa akékoľvek živiny mohli v tenkom čreve správne vstrebať, potrebujú k tomu priaznivé podmienky. Ak je mikrobióm narušený, nie je ideálny ani na vstrebávanie horčíka a ďalších minerálov a vitamínov.

Čo robiť pre zdravý mikrobióm:

Jedzte veľké množstvo fermentovaných potravín, kyslé mliečne výrobky, kyslú kapustu a ďalšiu zeleninu, alebo pite kvasené nápoje, napríklad kombuchu alebo kefír. Dôležitá je aj potrava pre samotné mikroorganizmy, a tou je hlavne vláknina.


 

FlexiMed balení

FlexiMed

Nový přípravek pro zdravé klouby

* platíte iba poštovné 1.95€


Vaše komentáre

Vložte svoj komentár:

  • {{ myComment.createdAt }}

    {{ myComment.name }}:

    {{ myComment.text }}

  • {{ comment.createdAt }}

    {{ comment.name }}:

    {{comment.text}}

Vložte svoj komentár:

©2021 NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Odosiela sa