Tento web používa súbory cookie. Ďalším prechádzaním tohto webu vyjadrujete súhlas s ich používaním. Viac sa dočítate zde

Vitamíny na kosti a kĺby: tieto dva si zapamätajte!

Opotrebovanie pohybového aparátu časom stretne každého z nás. Existuje však slušné množstvo živín, ktorými ho môžeme podporiť. V tomto článku si rozoberieme vitamíny na kosti a kĺby. Ste pripravení?

Vitamíny na kosti a kĺby: tieto dva si zapamätajte!

Čo sa vďaka článku naučíte:

  • aké sú dva hlavné vitamíny na kosti a kĺby,
  • kde ich nájsť a ako správne dopĺňať,
  • čo má obsahovať správna kĺbová výživa. 

Viete o tom, že vitamíny C a D sú dôležité pre pohybový aparát?

Nepochybujeme o tom, že poznáte ich účinky na imunitu. Pravdou je, že naše zdravie podporujú vo všeobecnosti a ide o dobrý základ pre zdravé telo. Každý z nich sa však podieľa aj na stave nášho pohybového aparátu.  

Vitamín C podporuje tvorbu kolagénu v našom tele. Kolagén je látka, ktorá je stavebnou hmotou chrupaviek, kostí a zubov. Dá sa povedať, že funguje ako akési spojivo a zabezpečuje pružnosť. V neposlednom rade je kolagén súčasťou kože a stien ciev.  
Produkcia vlastného kolagénu však po tridsiatke klesá a my to vidíme na menšej elasticite pokožky, pociťovať to môžeme aj na stave pohybového aparátu. Preto je také dôležité mať dostatok vitamínu C – aby bola tvorba kolagénu podporená. Výsledky uvidíte na vlastné oči!

Vitamín D funguje trošku inak. Spolupracuje totiž s vápnikom, jeden bez druhého sa nezaobídu.  Vitamín D pomáha ukladať vápnik do kostí – a dobre viete, že práve vďaka nemu sú kosti pevné a odolné. 
Opäť tu zohráva úlohu náš vek – čím ste starší, tím viac vápnika naše kosti potrebujú. Zvláštnu pozornosť by mu mali venovať ženy po menopauze. U nich je vplyvom hormónov hustota kostí menej kvalitná a pomôže na to práve vápnik. Bez svojho najlepšieho priateľa, vitamínu D, je to ale malý pán, tak na to myslite. 

Ako sa postarať o dostatočný príjem vitamínu C a vitamínu D?

Začnime tým jednoduchším –hlavný zdroj vitamínu D je v rybách, presnejšie v rybom tuku. Áno, nájdeme ho  aj vo vajíčkach a mliečnych produktoch, ale v malom množstve. Vitamín D sa tiež tvorí v našej koži vďaka slniečku. Na to však počas jesene, zimy a jari môžeme zabudnúť, pretože oblečenie jeho tvorbe bráni a naviac aj slnečného svitu je menej. 

Zdroje vitamínu C sú bohaté – nájdeme ho prakticky vo všetkom ovocí a zelenine. Superzdrojom sú aj šípky a rakytník. Poctivo si ich dávajte každý deň.

Uvažujete nad kĺbovou výživou? Obidva zmienené vitamíny by v nej nemali chýbať

Výživový doplnok na pohybový aparát môže mať celkom široké zloženie. Dva hlavné vitamíny na kosti a kĺby sme už spomenuli,  okrem nich sa zamerajte na kolagén, vápnik (ideálne z morských zdrojov) a glukosamín. 

Bez pohybu to ale nepôjde. Kĺbová výživa a najrôznejšie vitamíny na kosti a kĺby sú skvelé a doplnia potrebné živiny. Vaše svaly sa ale sami nenatiahnu a neposilnia, a ako je známe, čo sa nepoužíva, to odchádza. Skúste si preto na začiatok vyhradiť čas na aktívny pohyb aspoň dvakrát týždenne a uvidíte tú zmenu! 


 

FlexiMed balení

FlexiMed

Nový přípravek pro zdravé klouby

* platíte iba poštovné 1.95€


Vaše komentáre

Vložte svoj komentár:

  • {{ myComment.createdAt }}

    {{ myComment.name }}:

    {{ myComment.text }}

  • {{ comment.createdAt }}

    {{ comment.name }}:

    {{comment.text}}

Vložte svoj komentár:

©2021 NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Odosiela sa