Tento web používa súbory cookie. Ďalším prechádzaním tohto webu vyjadrujete súhlas s ich používaním. Viac sa dočítate zde

Vápnik v našom tele - kedy je dobré ho dopĺňať?

02. 2. 2021

Vápnik tvorí asi 1,5% celkovej telesnej hmotnosti, čo je celkom veľa, keď prihliadneme k tomu, že sa jedná o minerál. Väčšina je uložená v kostiach a zuboch, a zvyšok vápnika sa nachádza v krvi a mäkkých tkanivách. Na čom všetkom sa v našom organizme vápnik podieľa?

Minerál, ktorý získavame z potravy

Vápnik prijímame v strave, naše telo si ho samo nevyrába. V tráviacej sústave, konkrétne v tenkom čreve, sa vápnik vstrebáva do tela. Potrebuje k tomu ale dvoch pomocníkov: vitamín D a vitamín K2. Jeden bez druhého sa nezaobídu - starajú sa totiž o to, aby sa vápnik ukladal do kostí, a nie do cievnych stien. V cievach je pre nás nežiadúci, pretože časom tu začne tvoriť tuhé časti, ktoré zhoršujú prúdenie krvi.
Zaujímavý je tiež vplyv veku na vstrebávanie vápnika. Kým v dospievaní, kedy sa pohybový aparát veľa a rýchlo vyvíja, sa vstrebe do kostí asi 75% vápnika, ktorý s jedlom príjmeme, v dospelosti a v seniorskom veku je to len polovica až štvrtina. A pritom práve v tejto dobe ho naše kosti potrebujú najviac!


Niektoré potraviny obmedzujú vstrebávanie vápnika

Vápnik nájdeme v mliečnych produktoch, rybách, maku, alebo napríklad orechoch a semienkach. Je dobré pozerať sa na zloženie, pretože medzi jogurtami alebo kefírami sú pomerne veľké rozdiely, čo sa obsahu vápnika týka.
Tak, ako existujú výborné zdroje vápnika v potravinách, musíme spomenúť aj tie, ktoré jeho vstrebávaniu bránia. Špenát, rebarbora, kakao a čokoláda, ríbezle alebo čierny čaj obsahujú látky, ktoré si s vápnikom nerozumejú. Ak sa s ním spoja, tvoria zlúčeniny, ktoré sa v tele nevstrebajú.

Prečo by vápnik mali dopĺňať viac ženy?

Vápnik je nevyhnutný pre zdravie nás všetkých. Jeho potreba stúpa s vekom, kvôli kvalite kostí. Vápnik je ich stavebnou hmotou, a ako vieme, kosti postupom času strácajú svoju štruktúru a pevnosť. Doplňovaním vápnika im dáme potrebnú výživu. Ešte viac na krehké kosti trpia ženy, a to v dôsledku menopauzy. Ak sa vás tento prípad týka, určite sa oplatí o kosti starať. Ideálne je začať okolo štyridsiatky, a svoje telo na náročný prechod pripraviť vopred.

Vápnik v doplnkoch stravy

Na prvý pohľad sa zdá, že potravín bohatých na vápnik je celý rad, a nemal by byť problém s jeho nedostatkom. Oplatí sa ale vedieť dobre počítať. Viete napríklad, koľko mlieka by ste mali denne vypiť, aby ste pokryli potrebnú dávku vápnika? Nestačí poznať zdroj vápnika, ale tiež vedieť, aké množstvo je v ňom obsiahnuté. V tom majú doplnky stravy veľkú výhodu - jednoducho si koncentráciu vápnika prečítate na obale, a s jednou tabletou máte splnené. Vápnik často nájdeme ako komplex vitamínov a minerálov, ktoré spoločne prospievajú pohybovému aparátu. Takéto prípravky sa starajú o kosti, svaly a chrupavky, a odporúčame ich začať užívať od vyššieho stredného veku.


Dobrým produktom je v tomto ohľade FlexiMed. Vápnik, ktorý obsahuje, pochádza z morských zdrojov a má vynikajúcu vstrebateľnosť. Rozhodne je dobré ho užívať aj kvôli vitamínu C, glukosamínu a horčíku. Bezchybná kombinácia pre pohybový aparát!
 


FlexiMed balení

FlexiMed

Nový prípravok pre zdravé kĺby

* platíte iba poštovné 1,95 €


Vaše komentáre

Vložte svoj komentár:

  • {{ myComment.createdAt }}

    {{ myComment.name }}:

    {{ myComment.text }}

  • {{ comment.createdAt }}

    {{ comment.name }}:

    {{comment.text}}

Vložte svoj komentár:

©2021 NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Odosiela sa