Tento web používa súbory cookie. Ďalším prechádzaním tohto webu vyjadrujete súhlas s ich používaním. Viac sa dočítate zde

Cvičenie pre dôchodcov, ktoré vás bude baviť

Chceli by ste znova vyskúšať skákanie do kaluže? Pravidelné cvičenie je prínosné nielen pre fyzické, ale aj psychické zdravie. Vedeli ste, že Medzinárodná zdravotnícka organizácia (WHO) odporúča venovať aspoň 150 minút týždenne pohybovým aktivitám? Vyskúšajte cvičenie pre dôchodcov, ktoré je šité na mieru ich potrebám!

Cvičenie pre dôchodcov, ktoré vás bude baviť

Chôdza a nordic walking

Čo tak vyskúšať tzv. nordic walking – chôdzu so špeciálnymi palicami? Aj keď môžu palice pôsobiť ako zbytočnosť, opak je pravdou, tento typ chôdze je totiž zdrojom pravidelného a rytmického pohybu. 

Palice nám pomáhajú, aby sme chodili vzpriamene. Zapája sa pritom aj horná polovica tela, na ktorú sa pri klasickej chôdzi zabúda. Pri odrazoch palice sa spevňuje svalstvo a dochádza k posilňovaniu veľkých svalových skupín, predovšetkým svalového korzetu, ktorý sa stará o správne a zdravé držanie tela. Práve tento stred tela je pri cvičení u dôchodcov zásadný, pretože sa od neho odvíja všetko ostatné. 

Tento šport vám navyše dáva príležitosť tak trochu si zasúťažiť. Stačí vlastniť inteligentný telefón, smart hodinky alebo krokomer, ktoré budú poctivo počítať všetky vaše kroky. Na konci mesiaca stačí vyhodnotiť, kto z vašej partie bol najaktívnejším chodcom. 

Joga

Cvičenie pre vaše telo, myseľ aj dušu. Dá sa cvičiť v sede, poležiačky a de facto aj v stoji. Navyše na ňu nepotrebujete žiadne špeciálne pomôcky, postačí vám podložka, prípadne malý vankúšik. Akčných športovcov síce joga nemusí práve osloviť, ide však o skvelé cvičenie pre dôchodcov. 

Joga sama o sebe prebieha v pokojnom rytme. Cviky sú zamerané na uvoľnenie kĺbov, naťahovanie a posilnenie svalstva. Trénujete pri nej i správnu techniku dýchania, čo je pri tomto cvičení mimoriadne dôležité. Na záver každej zostavy prichádza relax. 

Cvičenie z obývačky

Cvičiť môžete aj doma, napríklad v obývačke. Existujú aj cviky, vďaka ktorým sa príjemne natiahnete aj počas sedu. Seniori by mali myslieť na to, že je dobré rozcvičiť si celé telo. Svoju pozornosť preto venujte rukám, pažiam, ramenám, chrbtu, brušku aj dolným končatinám.

Samostatnou kapitolou sú cviky na panvové dno, s ktorými by vám mal poradiť odborník. Na internete nájdete množstvo videí s cvikmi, ktoré môžete opakovať v pohodlí domova. Nezabúdajte sa však riadiť jednoduchým heslom: netlačte na to. Cvičte len do tej miery, kým vám to je ešte príjemné. 
 

FlexiMed balení

FlexiMed

Nový přípravek pro zdravé klouby

* platíte iba poštovné 1.95€


Vaše komentáre

Vložte svoj komentár:

  • {{ myComment.createdAt }}

    {{ myComment.name }}:

    {{ myComment.text }}

  • {{ comment.createdAt }}

    {{ comment.name }}:

    {{comment.text}}

Vložte svoj komentár:

©2021 NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Odosiela sa