Joga na chrbticu – tri cviky, ktoré zvládnete doma!

Nemôžete sa pohnúť? V tom prípade pomôže joga na chrbticu. Nebojte sa, naše cviky zvládne aj začiatočník! Ideme na to?

Joga na chrbticu – tri cviky, ktoré zvládnete doma!

Niečo málo o joge


Mysleli ste, že ide o moderné cvičenie? Tak to ste na veľkom omyle. Je dosť možné, že joga je stará ako ľudstvo samo. Doložiteľné dôkazy o skutočnom počiatku jogy sú síce slabé, ale zmienky pochádzajú už z 15. storočia pred Kristom. Je dosť možné, že joga je ešte staršia.

Joga si zakladá na jednote tela i duše. Je to filozofia a kompletný proces. Niektoré cviky ale môžete využiť na jednoduché pretiahnutie končatín alebo relaxáciu.

Do USA sa dostala joga až v 19. storočí a do našej krajiny dokonca až v 60. rokoch. Umenie pravej jogy je veľmi komplikovaná vec vyžadujúca dlhú, ale nesmierne poučnú cestu. V rámci hodín jogy vo fitnes centrách sa orientuje hlavne na telesnú stránku. Joga má pomôcť pretiahnuť a uvoľniť svaly, naučiť lepšiu koordináciu a rovnováhu a tiež pomôcť od bolesti. 

Joga na bedrovú chrbticu – vyskúšajte krátku zostavu

Priťahovanie kolena k telu

Úplne najjednoduchšia vec, ktorú môžete urobiť, je priťahovať najprv jednu a potom aj druhú nohu k hrudníku. Vyžaduje to dávku rovnováhy, ktorú postupne natrénujete. Koleno priťahujeme pomaly s výdychom. Na obidve strany opakujeme 3×.

Priťahovanie kolena v sede

Podobný cvik, ktorý sa vykonáva v zmenenej pozícii. Posaďte sa vzpriamene, ruky spojte pod kolenom a pritiahnite ho k sebe s výdychom. Opäť opakujeme na každú stranu 3×.

Pozícia dieťaťa

Posadíme sa na päty a svoje telo ohneme k zemi, čelom sa opierame o podložku. Ruky sú voľne položené pozdĺž tela. Táto pozícia je úľavová. Pomôže uvoľniť unavené chrbtové svaly. Príjemným vedľajším efektom je relaxácia aj pre zbytok tela.

Na bedrovú chrbticu dávajte pozor

Býva to problémová oblasť. Nesie celú hornú polovicu tela a tak nie div, že vie potrápiť. Je fajn sa o svoj pohybový aparát starať nielen pravidelným pohybom a relaxáciou, ale tiež vnútorne. Vyskúšajte kvalitnú kĺbovú výživu a dostatočne pite. A nezabudnite – problém s bedrovou chrbticou nie je radno prechádzať! Vo výsledku by ste mohli mať problémy s pohybom ešte horšie. Neváhajte poradiť sa s fyzioterapeutom, ktorý odporučí rozumné riešenie na mieru. Joga na chrbticu môže byť jedným z nich.


FlexiMed balení

FlexiMed

Nový prípravok pre zdravé kĺby
Vyskúšajte ZADARMO*

* platíte iba poštovné a balné 1.95€


Vaše komentáre

Vložte svoj komentár:

  • {{ myComment.createdAt }}

    {{ myComment.name }}:

    {{ myComment.text }}

  • {{ comment.createdAt }}

    {{ comment.name }}:

    {{comment.text}}

Vložte svoj komentár:

©2024 NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Odosiela sa